Finesse realiseert de allermooiste houtprojecten. Zoals in het Rijksmuseum in Amsterdam. Van vloeren tot plafonds en van trappen tot wandbekleding. De laatste trends, de beste materialen en puur vakmanschap komen samen. Finesse is hout. Een wereld aan inspiratie, waarin schoonheid en duurzaamheid de hoofdrol spelen. Iedere dag en al 20 jaar lang.

Weide brengt de wereld van Finesse in al zijn facetten tot leven in een website die hout naadloos verbindt met een veelvoud aan doelgroepen en toepassingsmogelijkheden.

Positionering

Houtverwerkers zijn er legio. Parketteurs ook. Interieurbouwers idem dito. Hoe breng je over het voetlicht dat je, in dat omvangrijke segment, een aanbod vertegenwoordigt dat er bovenuit steekt?

Weide ontwikkelde een marketing-communicatieve positionering voor Finesse die direct duidelijk maakt dat ‘inspiring wood design’ voor een vakmanschap staat dat elders nauwelijks wordt gevonden. De meerwaarde van het merk en de prestaties die worden geleverd zijn nu duidelijk in beeld.

Verkeer creëren door inspiratie en projecten

Iedereen kent het Rijksmuseum, maar waar komt die 14.000m2 schilderachtige parketvloer vandaan? Frans Banning Cocq kijkt er, als onderdeel van de Nachtwacht, dagelijks over uit.

Een veeleisend project in alle facetten; uitstraling, brandwerendheid, detaillering, ambachtelijkheid. Zo beschikt Finesse over tientallen opvallende referentieprojecten. Weide zet die in als inspiratiebron, waardoor websiteverkeer ontstaat en nieuwe opdrachten voor Finesse tot stand komen.

Huisstijl

De ‘oude’ huisstijl van Finesse sloot helemaal niet meer aan bij de kwaliteit van het leveringsgamma. Weide ontwierp en implementeerde een nieuwe huisstijl, zowel online als offline, die recht doet aan de kwaliteit en esthetiek die bij Finesse horen.

De nieuwe huisstijl verleent het merk Finesse de gewenste uitstraling en geeft Finesse nieuwe energie: eigentijds, toekomstgericht, op niveau en perfect te combineren met fotomateriaal van referentieprojecten.

Responsive design

Opdrachtgevers benaderen de site van Finesse via hun mobiel, tablet (bijvoorbeeld hun iPad) of desktopcomputer. De websites die Weide ontwerpt en bouwt passen zich soepel aan aan het apparaat dat wordt gebruikt. Waardoor alle informatie altijd goed in beeld is en USP’s ongeacht de resolutie prominent naar voren komen.

Responsive design, dat per apparaat een unieke ervaring biedt, maar de essentiële en commerciële informatie van Finesse altijd effectief communiceert.