Veel vrouwen hebben hevig bloedverlies tijdens de menstruatie. Een taboe – terwijl er uitstekende oplossingen voor zijn. Daarvoor moet je wel naar de dokter. Weide ontwikkelde de site Hevigbloedverlies.nl, die het probleem niet medisch benadert, maar bespreekbaar maakt. Resultaat: ooit gestart met 1500 bezoekers per maand, brengt slimme content marketing nu 50.000 bezoekers naar de site… elke maand!

Het concept is binnen het bedrijf Hologic ook in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en Spanje breed uitgerold.

Identiteit en positionering

De toegankelijke, op vrouwen gerichte en lifestyle-achtige omgeving van deze website is door Weide en de opdrachtgever samen ontwikkeld. Design, teksten en techniek door vrouwelijke deskundigen en creatieven ingevuld. Aantoonbaar is dat dankzij de site veel meer vrouwen met hevig bloedverlies naar de huisarts durven en met ‘halve oplossingen’ geen genoegen meer nemen.

Doordat vrouwen via de site vragen aan een arts kunnen stellen, maar ook door het laagdrempelige en sympathieke karakter van de site, wordt vertrouwen gegenereerd. Het probleem blijkt ‘normaal’ te zijn. En niet een individueel ding, waar je je voor zou moeten schamen.

Veel bezoekers dankzij blog en social media

De taboesfeer rond het onderwerp lijkt social media een minder voor de hand liggend instrument te maken om webtraffic te intensiveren. Weide initieert een juiste benadering, waardoor ook social het onderwerp bespreekbaar is geworden.

Ruim 30% van de sitebezoekers komt inmiddels via social media! Social media ondersteunt, in interactie met het aan de site gekoppelde blog, ook de hoge natuurlijke vindbaarheid van Hevigbloedverslies.nl. Het bewijs dat de juiste content marketingstrategie in de praktijk vaak het verschil maakt!

Inventief illustratiewerk

Weide maakte alle illustraties op Hevigbloedverlies.nl. In een stijl die nauw aansluit bij tone of voice en look & feel van de website. Ook onaangename onderwerpen als hevig bloedverlies in combinatie met de oorzaken daarvan blijken zowel grafisch verantwoord als educatief en toegankelijk te illustreren.

Illustraties zijn vaak een perfecte toevoeging aan sites en andere uitingen wanneer iets schijnbaar ingewikkelds helder en ‘snel’ moet worden uitgelegd. Weide heeft de illustratoren in huis die dat kleurrijk onderstrepen.

Responsive design

60% van de bezoekers van Hevigbloeverlies.nl bekijkt de site vanaf een mobiele telefoon. Responsive design is dus zeer belangrijk. De websites die Weide ontwerpt en bouwt passen zich soepel aan aan het apparaat dat wordt gebruikt. Waardoor alle content altijd goed in beeld is. Hevigbloedverlies.nl is daarnaast zó opgebouwd, dat op ieder device (mobiel, desktop of tablet; bijvoorbeeld de iPad) er altijd een goede reden is beeld is om dóór te scrollen. Techniek ondersteunt content. Typisch Weide.