Zeven jaar geleden vroeg Kjenning Weide om een doeltreffende onlinestrategie uit te stippelen. Die werd gevolgd door een content marketingstrategie, een website en e-mail marketing.

Weide werkt nog steeds voor Kjenning. Kjenning is marktleider geworden. De website is nu een van de belangrijkste klantkanalen en alle inschrijvingen voor opleidingen worden via de website geboekt.

Positionering

Kjenning ontwikkelt organisaties en professionals in wonen & vastgoed. Kjenning is een opleidingsinstituut voor medewerkers van corporaties en vastgoedinstellingen. Als specialist in vastgoedopleidingen biedt het instituut een breed palet aan waardevolle opleidingen, trainingen en cursussen op uiteenlopende niveaus.

Corporatievastgoed is onroerend goed met een bijzondere status. Sociale huisvesting een speelveld met specialistische ins and outs. Kjenning kent ze allemaal, werkt met de beste docenten en stimuleert een hoog educatieniveau bij opdrachtgevers. Corporaties en andere professionele vastgoedpartijen.

Duidelijke datavermelding opleidingen

De website van Kjenning munt uit in overzichtelijkheid heldere informatie en effectieve calls to action.

Een belangrijke rol in de website heeft het inschrijvingsproces. Hierbij is voor cursisten een duidelijk inschrijvingsproces in 3 stappen opgezet waarbij de websitebezoeker effectief door de inschrijving wordt geleid. Ook biedt de website bezoekers inzicht in beschikbaarheid van cursusplaatsen.

Conversies

De website speelt zo’n prominente rol in de marketing van Kjenning vanwege de duidelijkheid die de site biedt. De conversieratio is hierdoor ook hoog: zoekers worden boekers.

Aanmeldingsproces

Anders dan bij sommige andere opleiders is het aanmeldingsproces op de Kjenningwebsite helder, overzichtelijk en relatief ort. Dat stimuleert bewezen het aantal aanmeldingen en zorgt voor een positieve ervaring – een gegeven waar bezoekers van websites én cursisten gevoelig voor zijn.

Responsive design

Steeds vaker benaderen bezoekers de site van Kjenning ook via de mobiele telefoon, tablet (bijvoorbeeld iPad). De websites die Weide ontwerpt en bouwt passen zich soepel aan, aan het apparaat dat wordt gebruikt, waardoor alle informatie altijd duidelijk in beeld is en ook alle modules zoals de inschrijvingsmodule snel en klantvriendelijk blijven functioneren.

Responsive design, dat per device een unieke ervaring biedt, maar de essentiële informatie van Kjenning altijd effectief communiceert. En de belangrijkste USP’s naar voren brengt.